Revize elektro, revize elektroinstalací, hromosvodů, elektrospotřebičů, strojů ...


Jak se ubránit nečekanému odpojení od elektroměru?

Z jakého důvodu může dodavatel odpojit elektřinu? V praxi se můžete s odpojením setkat v následujících případech: po přestěhování do nového bytu, kde byla elektřina odpojena, po neuhrazení faktury nebo následkem havárie. Nepřestávejte číst a dozvíte se, co si po odpojení elektřiny počít.

revize elektro

Přestěhování bytu, ve kterém byla elektřina odpojena

Přestěhovali jste se do bytu, kde byla elektřina odpojena a technik současně odebral elektroměr? Prvním krokem k opětovnému připojení je vyplnění žádosti o připojení elektrického zařízení k distribuční soustavě. Dokument podáte vybranému dodavateli, který ji předá distributorovi ve vašem regionu. V další fázi vás čeká zpracování revizní zprávy o výsledku elektrorevize revizním technikem. Po zpracování revizní zprávy má dodavatel 30 dní na vyřízení (většinou proces trvá max. 14 dní). Poté vám připojí elektroměr.

Odpojení elektřiny z důvodu neplacení

Nemusíte se bát, že by vás dodavatel odpojil od elektřiny bezprostředně poté, co promeškáte smluvený termín úhrady faktury. K odpojení obvykle dochází až po opakovaném písemném upozornění na neuhrazené platby. Jakmile obdržíte upomínku, kontaktujte dodavatele a domluvte se s ním na dalším postupu (např. na splátkovém kalendáři). Vyhnete se tak odpojení a nemalým poplatkům za opětovné připojení.

Přerušení elektřiny následkem havárie

K přerušení dodávky elektřiny dochází ve stavu nouze, například následkem živelné události nebo havárie v zařízeních na výrobu a distribuci elektrické energie. Pokud jde o plánovanou odstávku, pak je distributor povinen skutečnost oznámit 15 dní předem. Neplánovanou, poruchovou odstávku musí vyřešit do 18 hodin (12 hodin v Praze), jinak mají zákazníci právo na odškodnění.

Pozor na nekalé obchodní praktiky podomních prodejců

Pokud u vás pravidelně zvoní podomní prodejci elektřiny, mějte se na pozoru. Podomní prodej patří k nejnásilnějším formám prodeje a velmi často dochází k nejrůznějším podvodům, záměrnému zamlčování informací a nátlaku. Ve svém vlastním zájmu raději s podomními prodejci nekomunikujte – vyhnete se tak riziku podpisu nevýhodné smlouvy a dalším souvisejícím problémům, které mohou vést až k odpojení elektřiny.

Copyright © 2008 ABAX SERVISNÍ CENTRUM s.r.o., CMS designed by Softima s.r.o. | NAVRCHOLU.cz